Tuesday, November 12, 2013

Ritual Hati

Sejujurnya ini bukan kali pertama terjadi
Ini kali ke berapa aku sendiri lupa bilang
Tapi kali ini melibatkan Bondaku sendiri
Aku mengalah juga
Jika dengan si polan lain, aku akan cakap, "you wish!"
Tapi ini Bondaku, buruknya pon dia yang lahirkan aku
Rela dengan tidak aku mesti mengalah
Walaupun perit dadaku..

Terlalu banyak mengalah dengan orang kesayangan
Sehinggakan kadang-kadang aku tertanya - tanya
Adakah mereka sedar akan perasaan aku?
Entahlah..dek kerana selalu sangat mengalah
Membuatkan aku lali..lali dengan perasaan sendiri
Gelengan kepala dah jadi macam ritual aku untuk pujuk hati sendiri

Sekarang tinggal satu lagi perkara
Si dia yang dekat sangat dengan hati aku
Hatinya terkunci rapi untuk aku selami
Apa sebenarnya yang sedang kusutkan dia
Aku dicampakkan jauh..Beri aku ruang!
Itu saja yang mampu diungkap setiap kali aku tembak dengan sejuta tanya..

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Rahman Ya Rahim

Berikan aku sedikit kekuatan untuk ini
Berikan aku rasa kebahagian yang aku impikan
Dengan dia yang selalu mendamaikan aku dengan senyumannya
Berikan aku kekuatan untuk terus bersamanya susah dan senangnya
Rahmatilah hubungan kami
Moga dihujungnya kami akan tetap bersama

Amirin Zulfadly sayang,
Apa pon jadi kelak..awak tetap kesayangan saya

:)

No comments:

Post a Comment