Wednesday, September 11, 2013

Sifat semulajadi aku

Sifat aku bila kecewa aku diamkan diri
simpan nun jauh dalam hati
kumam pendam sampai beku
nak lepaskan takut
nak luahkan sapa yang sudi dengar
sebolehnya biar aku sendiri tanggung
sebaiknya biar aku saja yang berduka
nak libatkan orang lain takkan sesekali

Situasi hari ini: temu duga
masuk bilik temu duga dengan senyuman yang manis
aku mula rasakan temu duga kali ini tak best
aku cuba buat tenang dan mula jawab soalan dengan bijak
bila tiba satu tahap aku diberikan barang untuk dijual
aku mula melobi tapi suasana seolah hanya kedengaran
cengkerik menyanyi

sunyi

papan kekunci ditekan kedengaran kuat
si penemuduga leka dengan kerja
cerita khayalan aku siapa yang peduli?
ahhh sudah aku terdiam
mati idea
otak berhenti fikir dan menjana
mulut ibarat dipatri kukuh
yang bermain dalam kepala
you done baby! done!

melangkah keluar dengan  longlai
tiada berkhayalkan impian indah
aku terus buang jauh jauh khayalan tu

takpalah..jika sudah itu rezeki aku
ia akan balik pada aku juga
teruskan usahakan yang lain
mana tahu rezeki terpijak.

No comments:

Post a Comment