Sunday, September 29, 2013

Maafkan Aku

Lelaki, bila dia marah dia akan mendiamkan diri
ibarat patung tak bernyawa lagaknya
Perempuan bila marah segala hadith, segala kata perumpamaan akan lahir

Sebab itu perlu cari pasangan yang berlawanan sifat.
macam aku pulak, bila pasangan aku diamkan diri, reply messages pun pendek pendek
aku jadi tak keruan.
mula mula aku sedaya upaya tanya dan pujuk.
lepas itu jangan tanya kenapa aku buat tak tahu.
aku belum lagi khatam bab pujuk memujuk, dayu mendayu untuk kekasih.

Macam situasi yang aku alami,
semalam berjanji jumpa, dan ya, setiap kali nak jumpa
pergaduhan ala ala debat piala menteri besar pun akan ada
itu normal bagi aku dan pasangan aku, A.
bila dah bertentang mata, bercakap mesra macam tak pernah berlaku apa apa sebelum ni
TETAPI
bila masing masing dah balik lubuk, nah salah seorang akan buat perangai sentap tetiba.

pfft.

situasi betul betul meragut nafas aku.
bila dia diam dan cakap sepatah sepatah,
aku mula salahkan diri dengan berbakul bakul sumpahan akan terpacul di mulut

demi kasihkan kau
iya, aku akan cuba ubah seperti yang diminta
iya, bukan payah sangat

demi cintakan kau
iya, aku akan ubah
demi diri sendiri, demi kau dan juga demi hubungan kita.

labayu sayang.

No comments:

Post a Comment